piątek, 5 grudnia 2014

La Mania - luksus made in Poland

Joanna Przetakiewicz, fot. mat. prasowe
Marka La Mania (z włoskiego: szał, obłęd) powstała w 2010 roku z inicjatywy Joanny Przetakiewicz. Pomysł na nią zrodził się przypadkiem. Bizneswoman zaczęła dużo podróżować, a kiedy wrzucała ubrania do walizki, okazywało się, że rzeczy, które ma w szafie nie do końca pozwalają jej na stworzenie szybkich, prostych, a jednocześnie szykownych zestawów. Na wyjazdach natomiast spotykała mnóstwo identycznie ubranych kobiet. Kupowanie ubrań z pierwszych okładek "Vogue'a" zupełnie się nie sprawdzało.

W 2009 roku Joanna Przetakiewicz poznała Magdę Butrym, która prowadziła na warszawskim Mokotowie butik swojej świeżo wówczas powstałej marki - Portofino. Długie rozmowy na temat stylu i mody, zaowocowały współpracą. Najpierw Magda szyła kreacje na wyłączne zamówienie Joanny. Powstawały głównie sukienki: proste, ale niezwykle eleganckie i szykowne. Bardzo podobały się znajomym bizneswomen, które identyczne modele chciały mieć w swoich szafach. Joanna pomyślała, dlaczego nie? Pomysłem zaraziła Magdę i tak jesienią w 2010 roku powstała La Mania, a Magda została jej główną projektantką. Pierwszą kolekcję nowa marka pokazała pół roku później, a złożyły się na nią głównie kreacje, które Magda szyła na specjalne zamówienie Joanny.

Magda Butrym z marką La Mania rozstała się po trzech latach. Do zespołu projektowego dołączyła natomiast Liliana Pryma, finalistka pierwszej edycji programu "Project Runway". 

Marka La Mania rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Po czterech latach od uruchomienia ma cztery butiki w Polsce (Warszawa, Katowice, Gdynia, Wrocław) oraz dwa za granicą: w Mediolanie i Londynie. W tym ostatnim obecna jest w najbardziej prestiżowym domu handlowym - Harrodsie.


Tak dynamiczny rozwój marki to zasługa wieloletniego doświadczenia biznesowego Joanny Przetakwiecz. Joanna jest absolwentką prawa. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją pierwszą firmę otworzyła w 1992 roku razem ze szwagierką, z wykształcenia dentystką. Była to klinika stomatologiczna - Vita-Dent w Warszawie. Później Joanna Przetakiewicz prowadziła dwie restauracje: Adlera z kuchnią niemiecką oraz Czerwonego Smoka serwującą kuchnię chińską. Obie sprzedała.

Joanna jest profesjonalistką. Jeśli w coś wchodzi, to całą sobą. W związku z tym cały czas  szkoli swoje umiejętności i wiedzę z zakresu mody.  W 2013 roku, wakacje spędziła na nauce we florenckiej Polimodzie. Linda Loppa, dyrektor florenckiej Polimody stworzyła dla niej spersonalizowany program wakacyjny.  Joanna miała indywidualny tok nauczania. Bizneswoman uczęszcza także na indywidualne zajęcia w Londynie. 

Joanna Przetakiewicz, zakładając La Manię, niewątpliwie przyczyniła się do promocji polskiej mody za granicą i promocji znaczka: made in Poland.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz