Trend wyprzedawania końcówek kolekcji projektantów za pośrednictwem platformy internetowej dotarł także do Polski. Ta popularna za granicą forma sprzedaży sprawdza się od kilku lat, teraz będzie można przetestować ją także w naszym kraju. Ruszył właśnie portal Polscyprojektanci.com, oferujący wyprzedaż końcówek kolekcji polskich projektantów.
Platforma na razie raczkuje. Swoje projekty za jej pośrednictwem oferują póki co takie marki jak Agi Jensen Design, Barber Shop, Green Establishment, LA-LE Langie & Lech czy Dorota Pietruszka. Można też kupić pojedyncze rzeczy duetu Paprocki&Brzozowski oraz Ewy Minge. Właściciele internetowego butki zapowiadają jednak, że z każdym tygodniem oferta będzie poszerzana, by docelowo zaproponować klientom minimum 50 marek w portfolio.
Na razie trudno ocenić platformę. Jeśli rzeczywiście poszerzy portfolio, pomysł wyprzedawania kolekcji może się sprawdzić. Powodzenie zależy też od samych projektantów. Nie tylko od tego, czyje projekty będzie można kupić, ale także jakie i za ile. Na razie, przeglądając dostępny asortyment, mam wrażenie, że niektóre ceny są, jak na outlet, nieco przesadzone. Właściciele sklepu przypominają jednak, że ceny wyprzedażowe, z jednej strony muszą być atrakcyjne dla klienta, a z drugiej nie zaburzać budowanej przez daną markę strategii cenowej i biznesowej. Jest to trudne do wypośrodkowania, ale od tego w głównej mierze zależy powodzenie platformy.
To, co jeszcze trzeba moim zdaniem dopracować, to jakość zdjęć. Niektóre są tak małe i niewyraźne, że trudno dostrzec dany projekt, a tym samym podjąć decyzję zakupową. Fajne jest natomiast to, że przy obniżonych cenach podawane są też ceny rynkowe. To z pewnością ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych i daje obraz tego, jak duża jest obniżka. Szkoda, że taka informacja nie pojawia się przy każdym projekcie. Ale na to pewnie potrzeba jeszcze czasu. Będę śledzić losy platformy i trzymać za nią kciuki, jak za każdą inicjatywę, propagującą projekty polskich marek i projektantów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz