Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay to marki należące do jednej firmy - LPP S.A., której siedziba mieści się w Gdańsku Jej historia sięga początku lat 90. XX wieku, kiedy to Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, zakładając wspólnie Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral s.c. Pod obecną nazwą LPP firma działa od 1995 roku.
Początkowo LPP zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji T-shirty, szybko jednak postawiła na rozwój własnej marki Reserved i zaczęła rozbudowywać sieć sprzedaży detalicznej. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku. Rok później było ich już 24. Obecnie to 270 salonów nie tylko w Polsce, ale także w 10 innych krajach europejskich.
Przełom wieku był równocześnie przełomem dla LPP, jeszcze bowiem w 1999 roku spółka przekroczyła próg zysku netto na poziomie 100 mln złotych, a w 2000 roku przeobraziła się w firmę projektującą, produkującą i dystrybuującą odzież, która śmiało mogła konkurować z podobnymi produktami zachodnich marek. Dzisiaj LPP S.A. jest właścicielem sieci detalicznej liczącej ponad 1170 salonów. Należy do niej sześć marek: Reserved, Cropp, House, Esotiq, Mohito i Sinsay. Stąd porównanie do hiszpańskiego Inditexu, który ma pod sobą osiem marek.
LPP śladem zachodnich marek swoją produkcję w znacznej większości ulokowała w krajach azjatyckich. Nadal jednak można w Mohito znaleźć rzeczy wyprodukowane w Polsce. - Rzeczywiście marka Mohito szyje część odzieży w Polsce. Procent produkcji, jaki Mohito realizuje w kraju, to wartościowo 20-30 proc. kolekcji ladies w zależności od sezonu - informuje Magdalena Stefańska-Lotkowska, PR manager LPP S.A.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz