http://fashionrevolution.org/country/poland/ |
Fashion Revolution to inicjatywa powstała w Wielkiej Brytanii po
kwietniowej katastrofie budynku Rana Plaza w Bangladeszu, szyjącej
ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP, podczas której zginęło 1130
pracowników fabryki. Chcąc wspomnieć ofiary katastrofy i nakłonić branżę
odzieżową do wprowadzenia koniecznych zmian, organizatorzy Fashion
Revolution Day zachęcają, by w drugą rocznicę katastrofy w Rana Plaza,
czyli 24 kwietnia przyłączyć się do kampanii i zadać firmom odzieżowym
proste pytanie: Kto stworzył nasze ubrania?
Celem Fashion Revolution Day jest świętowanie pozytywnego wpływu mody na
świat oraz wszystkich tych, którzy codziennie się do tego przyczyniają.
Jako przedsięwzięcie na skalę globalną ma ono także ponownie połączyć
poszczególne elementy całego łańcucha dostaw w jedną całość, gdzie każdy
pracownik jest ważny i szanowany za swoją pracę. Dzień ten ma być także
momentem na zadawanie pytań firmom o warunki produkcji ich ubrań oraz o
sposoby podnoszenia standardów tej produkcji. Fashion Revolution Day
poprzez celebrowanie wielkich i małych historii farmerów, pracowników
fabryk, firm i kupców, konsumentów i aktywistów pokazuje reszcie branży,
iż zmiany są możliwe.
Co możesz zrobić jako konsument?
Załóż ulubione ubranie na lewą stronę na znak, iż szukasz informacji o
miejscu jego produkcji, zrób sobie zdjęcie i opublikuj je na portalach
społecznościowych! Jeśli ubranie jest wyprodukowane zgodnie z
procedurami chroniącymi prawa pracowników szyjących daną odzież oraz
chroniącymi środowisko, opowiedz historię tej marki/ ubrania! Jeśli nie
masz pewności w jakich warunkach zostało wyprodukowane ubranie- zapytaj o
to producenta!
W tym roku akcja Fashion Revolution jest wspierana przez światowe
gwiazdy zaangażowane w działania na rzecz etycznej mody m.in. modelkę
Lily Cole oraz założycielkę fundacji Eco Age – Livię Firth, prywatnie
żonę znanego brytyjskiego aktora Colina Firtha. Także w Polsce kampanię
wsparło wiele gwiazd oraz osób ze świata mody, które wzięły udział w
sesji zdjęciowej promującej akcję. Wśród nich znaleźli się m.in. Ewelina Rydzyńska, Julia Kamińska, Orina Krajewska, Maja Koman, Michał Zaczyński, Harel, Ola Bąkowska oraz Anna Matysiak.
Zdjęcia wykonał Manuel de la Cruz, a sesja odbyła się w budynku Mysiej 3
w Warszawie, gdzie dawniej mieścił się urząd cenzury. Fryzury
przygotował warszawski salon „u Fryzjerów”, a makijaż wykonały Laura
Karaś i Agata Król. Partnerami wydarzenia byli: Mysia 3, “u Fryzjerów”,
Alter Ego Italy, a patronat medialny objął Enter the Room.
źródło: http://fashionrevolution.org/country/poland/
super sprawa, pięknie dziękuję!!!
OdpowiedzUsuńJa się wybieram na Fashion Revolution do CH Janki w ten weekend tj. 9 i 10 maja, na targi mody, na których zaprezentują się polscy producenci!! można przy okazji kupić jakieś niepowtarzalne ubranko:))
OdpowiedzUsuńJa bardzo lubię polskich projektantów, tym bardziej w wydaniu wiosennej kolekcji, było bardzo kolorowo i nie tylko modowo, bo także znalazły się na targach dobre polskie kosmetyki.
OdpowiedzUsuńwybieram się w weekend do janek w poszukiwaniu ciuchów na lato, pewnie mój portfel znów na tym ucierpi ale na szczęście to mój Misio go uzupełnia ;) :*
OdpowiedzUsuń