napshop.pl/ |
Jak uświadamiać dziecko na temat jego intymności, by nigdy nie zostało skrzywdzone? Jak przeciwdziałać pedofilii? Zdaniem Beaty Karpińskiej można to robić za pomocą mody. Beata stworzyła markę modową, która zajmuje się m.in. szyciem bielizny z naszytym napisem: "To jest moje miejsce intymne" oraz metką z numerem art. 200 kk, mówiących o karach, grożących za pedofilię.
Beata Karpińska jest doktorantką na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych. Interesuje się szczególnie teoriami stosunków międzynarodowych, prawami człowieka i konfliktami zbrojnymi. Marka modowa była jej marzeniem. NAP, bo tak ją nazwała, ma być drogą do postulowania treści i wyrażania poglądów. To marka z misją. Ma na celu rozpowszechnianie idei praw człowieka. NAP to skrót od zapięcia charakterystycznego dla marki, ale również skrót dziesiątek słów i wyrażeń wpisujących się w misję marki – Nietuzinkowy Ambitny Produkt, Nie Akceptujmy
Przemocy!, Nadwiślańskie Aktywne Pokolenie, Nie! Anonimowej Pracy,
Nowoczesna Autentyczna Polska, Nasz Apel o Prawa!, Nadchodzi Artystyczna
Przygoda i wiele, wiele innych…
"Obrazy i słowa odnoszące się do bezprawia, wyzysku, haniebnej polityki, niesprawiedliwości i biedy, które badam w toku studiów, są trudne do zaakceptowania, dlatego pragnę „wdrukować” w świadomość społeczną postulaty, do których niektórzy nie mają dostępu. Narodziny mojego syna jeszcze bardziej uwrażliwiły mnie na to, by wpajać prawa i mądre, wartościowe treści dzieciom, bo to one przejmą kiedyś ster, który teraz kurczowo staramy się trzymać. Długo szukałam ubrań, akcesoriów i zabawek, które pomogłyby mi wychowywać swoje dziecko w zgodzie z moim światopoglądem, jednak dopiero stworzenie wszystkiego po swojemu dało mi poczucie, że w końcu je znalazłam" - informuje na swojej stronie Beata Karpińska.
Produkty NAP nie mają „okresu ważności”, który mija wraz z końcem sezonu, dlatego wybrane modele i wzory NAP będą
w stałej ofercie sprzedaży. Każdy element kolekcji został wyprodukowany
z materiałów wysokiej jakości i posiada stosowne certyfikaty. Marka NAP współpracuje z polskimi producentami. Printy i ilustracje tworzy dyplomowana, pełna pasji graficzna.
Marka wyprodukowała już kilka linii ubrań. Pierwszą linią była "To jest moje...", przypominająca o prawie do ochrony intymności. Zamysł był skonsultowany z psychologiem dziecięcym. Następnym krokiem było stworzenie linii „Prawa” odnoszącej się do praw człowieka – jak bluzki: "Jestem człowiekiem mam swoje prawa, Parasol oraz Telefon"
– z telefonem-wizytówką z numerem telefonu zaufania Rzecznika Praw
Dziecka. Spodenki i spódniczki z tej linii przeszyte są taśmą
z odblaskiem. Do ubrania dołączana jest książeczka-metka z Powszechną
Deklaracją Praw Człowieka bądź Skróconym Kodeksem Praw Dziecka
(udostępnionym NAP przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka), w zależności od
ubrania.
Druga linia – „Słowa”,
powstała z miłości do słów. Powstała linia dekoltów: W łódkę, W łezkę i W serek, Bluzka z sercem i Bluzka Lustro.
Do ubrania dołączane są książeczki-metki nawiązujące do treści — o tym,
jakie są rodzaje łódek, łezek oraz serków, czym jest serce, a także
dlaczego i jak ważne są słowa.
Trzecia linia – „Dzieci”
powstała w odniesieniu do dzieciństwa w dawnym stylu. Ilustracje dzieci
i zabaw dziecięcych, w których nie ma zabawek zasilanych bateriami,
stanowią sentymentalne wspomnienie dziecięcych lat, gdy najlepsze zabawy
były tymi wśród dzieci, na podwórku, z zapachem wiatru we włosach.
Ilustracje z tej linii mają skłaniać do rozmów międzypokoleniowych
i zachęcać dzieci do sięgania po zabawki nierujnujące środowiska
naturalnego i… ich własnych talentów.
Wzór „firmowy” – „Koła”
— nawiązuje do nieskończoności, trwałości oraz więzi międzyludzkich,
międzykulturowych i międzypokoleniowych. To za sprawą przenikania
doświadczeń, tradycji oraz dobrodziejstwa dzielenia się ze sobą prawdami
o życiu świat ma tak wiele barw.
Więcej informacji znajdziecie na stronie: napshop.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz