Początki marki Simple sięgają 1993 roku. To wtedy siostry - Lidia Kalita i Maja Palma uruchomiły markę specjalizującą się w produkcji ekskluzywnej odzieży dla kobiet ambitnych, silnych i przede wszystkim pracujących. Marka Simple powstała, gdy w Polsce zaczynały się przemiany społeczne. Kobiety zaczynały pracować, a do pracy potrzebowały odpowiedniego ubrania. Simple wyszło im wtedy naprzeciw.
Po ponad 13 latach siostry zdecydowały o sprzedaży swojego dziecka. W 2006 roku Simple przeszło w ręce Gino Rossi. Za sprzedaż udziałów Lidia Kalita i Maja Palma dostały 32 mln zł - większość w gotówce, część w akcjach spółki Gino Rossi. Siostry pozostały w zespole firmy, a Lidia nadal była główną projektantką marki. Współpraca układała się różnie, w zależności od składu zarządu, a ten zmieniał się w latach 2006-2013 dziewięciokrotnie. Maja Palma ze współpracy z marką zrezygnowała w 2011 roku. Kiedy w kwietniu 2012 roku kolejny raz zmieniła się ekipa, zmianie uległ też sposób zarządzania firmą. Rola Lidii Kality z dnia na dzień się zmniejszała, a jej wizje i oczekiwania rozmijały się z tymi, jakie miał zarząd, dlatego projektantka postanowiła ostatecznie pożegnać się z firmą i pójść na swoje. Simple na jej miejsce zatrudniło Weronikę Pietras. Dotychczas projektantka zatrudniona była w Orsay na stanowisku head of design, gdzie przepracowała osiem lat. Weronika Pietras jest absolwentką studiów licencjackich z zakresu projektowania ubioru. Studiowała na łódzkim ASP.
Obecnie sieć Simple Creative Products jest dostępna w 52 sklepach w kraju. Będzie jeszcze rosła, ale nie powinna przekroczyć liczby 60. "50-60 sklepów Simple w Polsce wystarczy. Nie chcemy być masowi, lecz ekskluzywni z ofertą modnej i interesującej odzieży. Mamy plany szerszego wyjścia za granicę" - mówił w wywiadzie dla "Pulsu Biznesu" Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi. Na razie Simple ma sklep w Niemczech, w Kolonii. Malicki mówił o planach otwarcia butiku w Rosji i Katarze. Czas je zweryfikuje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz